Veckans nytt

Lite har hänt sedan sist.

Vår änglatrumpet som vi (läs jag) följt sedan den inhandlades på trädgårdsmässan i våras såg inte ut att vilja blomma alls. I September ändrade den uppfattning och knoppar började spira men den tog god tid på sig, så god tid så att frosten han komma och vi i all hast fick flytta den inomhus för att försöka få en glimt av praktblommorna som utlovats vid inköpet.
Liten knopp blev större och större men hela tiden har färgen varit grön!!!

Men så en dag hade färgen börjat ändra på sig - titta vad fint det här blir sa vi och sedan ramlade knoppen av!!!!

... och nu har den vissnat :((

Men som tur är har vi blombelysning och nu vore det väl själva den om vi inte ska få dom andra knopparna att blomma innan den ska kapas för vintervilan.


När jag åkte till stallet passade jag på att handla på Coop och under tiden jag packade matvarorna i bilen passade en stor flock Sidensvansar på att kalasa av rönnbären som växte på trädet vid min bil. Sällan man ser dom faktiskt så det var kul.


Och i ridhuset höll man frenetiskt på att ordna med det nya underlaget, jag kan knappt bärga mig till i morgon när jag får rida på det.



Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Ser med spänning framemot nästa blomma och håller tummarna för att den inte ramlar av ;)

2011-10-20 @ 06:32:08
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0