Inspirationskväll

I går var jag tillsammans med många vänner på Djursholms Ridskola för att se clinicen med Lussan och Tinne. En helt fantastik kväll med härlig och avspänd stämning och som röd tråd var hästens förutsättning för arbete och vikten av att leka fram de olika momenten och inte tvinga och pressa.

Tinne och "Anton"
Kvällen bjöd på allt från 4-åringar som t ex Hanchen Ressles Fair Play till Tinnes Don Auriello som hon i dag leder världscupen tillsammans med efter deras 3:e placering i Odense. Divertimento var en annan 9-åring som hon visade upp och som snart ska debutera Grand Prix

Hanchen och Fair Play
Eva Ulf som är ridskolechef på Djursholm visade upp ett par av sina hästar och även 2 av ridskolans mer lovande dressyrhästar/ponnyer.
På min näthinna finns just nu bara Anton och Tim, de två aldeles fantastiska hästarna som Tinne hade med sig, enda sättet att jag skulle kunna få Pjotter att komma i närheten av Antons rörelser är väl att sätta på honom trasportskydden...

Jag vill också berätta att jag blivit "Farmorsyster" eller något sån't, det var i och för sig ett tag sedan men i söndags kom Marcus, Daniella och lilla Julia hem till oss och hälsade på. Lilla Julia är ju så söt att man fullständigt smälter.

Pjotter har fått nya skor och det vackra höstvädret håller i sig.
 


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Vad roligt det verkade vara! Vi prioriterade träningen för Malin i går istället! Det blir väl fler tillfällen ;)

2011-10-26 @ 21:14:27
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Sara P

Ska testa det där med transportskydden :D

2011-10-27 @ 00:03:10
URL: http://bqc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0