Från vår till vinter

Nu är det snabba kast. I morse dalade snöflingor ner i storleksordningen mindre lovikavantar för att slutligen upphöra straxt efter 8. Skönt tyckte jag och antog att detta var ett försenat aprilväder. Ack vad jag bedrog mig, nu snöar det mer än jag kan minnas att det gjort tidigare så här års och dessutom ligger det vita kladdet kvar på marken, det gillar vi inte.

Tänk så sent som i går var jag ute på en tur med hästen runt Hålludden och kunde se att blåsippor, vitsippor, violer och gullvivor trängdes i södersluttningarna mot Baggen och jag suckade förnöjt att nu var det väl ändå vår, tänk 2 maj och gullvivor. Nähä då.

Tur att jag inte hängt undan vinterkläderna ännu.


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara P

Fy bubblan!

2011-05-04 @ 21:37:38
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Bosse

Fy bubblan lät lite lamt...fy Farao säger vi ;)

2011-05-04 @ 22:03:55
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0