Solförmörkelse

I förmiddags (morse) stog jag på stranden och fick se solförmörkelsen. Faktiskt en fantastisk upplevelse när ljuset på något vis blir mildare och det blir ungefär som när solen är på väg ner en sommarkväll - lite underligt ljus så här års när solen annars är skarp och klar.

Tyvärr hade jag inte lika bra kamera som tidningarna men ljuset fick jag med iaf

Hur som helst var det på det hela taget en bra dag och för första gången red jag ut i skymningen tillsammans med Pjotters boxgranne Michelle och Promised Land - det var också en upplevesle, aldeles tyst och inte en människa i sikte och vid hemkost till stallet dessutom aldeles mörkt ute. Pjotter skötte sig fint men var nog lite mer "vaken" än han brukar när vi är ute.

Annars är det mest revelutionerande som hänt Lovisas klippning, från hellångt hår (och då menar jag hellångt) till kort... kortare än mammas hår. Hon blev sååå fin men jag överlåter till henne att visa bilder till de som är intresserade.
Och som vanligt då, promenader med hund, stallet och eftersom det är jul, mycket soffa och praliner.

Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0