Vår igen

Nu är våren här, sjöfågeln har kommit tillbaka isen har efter nattens storm försvunnit och kvar är bara öppet hav så lång ögat når. Strandtibasten blommar fåglarna bygger bo för fulla muggar och hästen har äntligen fällt klart sin vinterpäls.

Sander och Elsa

Vårbruket har också kommit igång, i alla fall här på vår gata. Idag satte jag Casablanca, en tidig potatis som ska vara klar till midsommar. En stor svart hink får agera potatisland och platsen blir soligaste söderfönstret. Till det har Douglas varit driftig och satt zuccini, två sorters tomater och paprika, det kommer bli härligt när man sedan får skörda.
   
Hästen är i högform och igår var dom från Mitt i Värmdö och gjorde ett reportage om träning och tävling där jag och Pjotter medverkade - spännande att se vad resultatet blir.
Tazza är inte i högform, hon är i allra högsta grad halt. Någon typ av sträckning i vänster bak, det blir bättre med vila och lugna promenader så vi hoppas att hon är återställd om några dagar igen annars får det bli farbror veterinären.
Idag strålar solen och fåglarna kvittrar, i går kväll och i natt dundrade stormen och strömmen gick för oss som för många andra runt Stockholms området vilket innebar vissa försvårande omständigheter. Men inget ont som inte har något gott med sig - ungdomarna och jag fördrev kvällen fram till läggdax med att spela Fia med knuff.... länge sedan jag skrattade så rått och hjärtligt - tänk vad man får uppleva ibland i alla fall.
Nu är det stallet, fredagshandling och senare förhoppningsvis med el i huset - fredagsmys.

Ha en riktigt skön helg alla vänner.

Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0