Vårsol

Solen strålar från en klarblå himmel och på nätterna är det stjärnklart och isande kallt. Alla blommor, buskar och träd fullkomligen exploderar så huvudet börjar värka och näsan rinner - som vanligt den här årstiden. Hästen och jag har nått en ny nivå och det känns som vi kan ligga stadigt där ett tag nu om inget går snett så jag har faktiskt tagit mod till mig och anmält mig till årets första tävling!!! Om några dagar ska jag anmäla mig till en till!!! Den första är på utomhusbana och den andra är inomhus, vi får se hur han beter sig och om hans form håller för tävling och inte bara för träning - det känns verkligen som en utmaning. Det är verkligen tur att det inte är så många (vad jag vet) som läser min blogg för detta är inget jag tänker prata högt om, jag är alldeles för nervös för det.

Tazza då... ja henne lät vi slippa Metacamen för hon bara kräktes och kräktes. I 8 dagar stod vi ut sedan bestämde vi oss för att hon skulle få slippa och nu har kräkningarna upphört och även hennes hälta - så skönt att få sova på nätterna och skönt att hon inte har ont längre.
Påskhelgen har hos oss inte varit särskilt påskig förutom den myckna mängden godis då, fast inte i påskägg. Inga ägg har vi ätit (förutom i dagens carbonara) ingen lax och inget lamm, däremot firade vi påskafton i gassande sol med lite färska jordgubbar och en Dom Perignion 1985 - det kändes inte helt fel kan jag säga. Innan champagnen fixade och donade vi lite i rabatterna och vi köpte en ny clematis som ska få pryda hörnstolpen på framsidan och ytterligare en sorts squash till grönsakslandet.

Idag åt jag lunch tillsammans med Michaela på Systrarna Delselius i gassande solsken och en härlig utsikt över Grisslingefjärden, massor av skvaller, skratt och gott tilltugg -  kan det bli bättre...


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara P

Skönt att Tazza mår bättre! Ska bli spännande att få läsa Massor med inlägg här på bloggen om dina tävlingar :)

2011-04-25 @ 13:15:09
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Bosse

Oj vad skönt med Tazza och vi ser fram emot att vara hejarklack på dina tävlingar :)

2011-04-26 @ 05:38:17
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0