Teaterkväll

Ikväll var jag och Lovisa på Orionteatern och såg Sex mimare sex levande hästar. Jag kan bara buga och bocka, vilka fantastiska artister - både de tvåbenta och de fyrbenta. Sex korpsvarta Frieserhingstar intog manegen tillsammans med sin tränare och ledare Suzanne Berdino samt de sex "färska" mimarna från Teaterhögskolan i Stockholm. Uppsättningen är mimarnas slutproduktion efter 3 års utbildning.
Jag kan bara varmt rekomendera er att försöka hinna se den, den är värd varendaste krona och minut, tyvärr går den bara mellan den 1 - 18 september så det gäller att skynda sig.
Inga bilder kunde jag ta i manegen eftersom det inte var tillåtet, det hade varit roligt att kunna lägga ut något av allt det vackra som vi upplevde men ni får nöja er med Lovisa och mig i foajén samt programmet.






I övrigt händer just inte så mycket. Hästen är fortfarande under igångsättning och vi kör som bäst nu intervallträning för att bättra på vår något klena kondition. Många Beatelundsrundor blir det - och Sjörundor. I slutet av veckan ska vi börja intervalla på Beatelundsrundan i galopp eftersom vi nu kör alla gångarter och flåset börjar bli lite bättre, hoppas inte vi förtar oss utan att jag kan ha koll på pulsen så vi inte förtar oss.
Svampen börjar poppa upp i skogarna nu och idag plockade jag en påse full till mamma och pappa med Karl Johan, Rimskivlingar, Sandsoppar, Kantareller och Smörsoppar. När jag promenerade med hästen lyckades jag faktiskt plocka en hel Vivo kasse med bara Karl Johan men eftersom jag åkte till teatern direkt efteråt fick Pia W den påsen, hoppas hon gjorde något gott med den.
   

Nog för idag.


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara P

Du är så himla hurtig med svampplockandet! Jag ser inte ens svamparna i skogen. Undrans om det har att göra med färgblindheten eller oviljan att plocka?? De på gräsmattan syns dock väldigt tydligt. Fast de är ju å andra sidan stora som tefat!

2010-09-08 @ 22:28:58
URL: http://www.bjorndalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0