Söndagsdressyr

Dagen efter dagen före. Pjotter står numera i träning hos Jeanette Persson och hennes första pass på vår illbatting gav henne en smula träningsvärk till idag.
Dock blev denna dag en vilodag åtmindstone för mig och Jeanette för vi styrde kosan till Djursholm och årets Elitdressyr. Vi kom precis till Dressyr FEI Grand Prix Kür som startade med Mads Hendeliowitz på Weihenstephaner. Ekipaget skrapade ihop hela 69,583% och placerade sig 3:a, vann gjorde Rose Mathisen på sin hingst Bocelli 1044 - ett fantastiskt ekipage som för övrigt även vann meetingpriset.


Det härligt att få tillfälle att titta på riktigt duktiga ekipage och dessutom ha nöjet att få göra det tillsammans med ett riktigt proffs som oförtröttligt förklarar allt för mig när jag inget förstår. Jag känner att jag har mycket att lära! Såå, vad mer då? Jo idag har inte jag, utan Douglas stått för svamparna när han kom hem efter hundpromenaden tillsammans med en rågad påse trattkantareller, fler var tydligen på väg men för små för att tas så dom kommer mamma att plocka i veckan - mums.

Nu ska väl jag liksom näst intill alla i detta avlånga land avsluta denna dag med att följa valet på TV mer eller mindre - jag menar det finns ju annat att göra en söndagskväll också - men som sagt, ha en riktigt skön söndag och jag hoppas att veckan blir bra för er alla.


Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0