Nya Hollywood

Ja nu har Hollywood dragit in på Ingarö och Björkvik. Hela dagen igår från 07.00 - 21.00 var alla bussar omdirigerade och hela bryggan avstängd och Stora Sand var belamrad med cateringbilar, sminkbussar och allt annat som man kan tänkas behöva vid en filminspelning. Nog undrade vi vad det var för produktion som det arbetades med men ingen visste. Idag fick jag förklaringen.
Det var Hollywood som tagit över och så klart - med dom resurserna lyckats med konststycket att stänga av all trafik och dirigerat om bussar för att inte bli störda av sitt arbete.
Viss är det lite spännande att snart kanske man bor i en riktig metropol - en filmmetropol - för nog är vårt Björkvik ett populärt filminspelningsområde, det här var inte första filmen man spelat in här.
Och vilken film var det då undrar ni kanske, jo det var den amerikanska versionen av Män som hatar kvinnor som dom spelade in delar av.


Själv var jag hela dagen och jobbade på annan ort så jag fick inget tillfälle att nästla mig in och statera eller "tappa bort" hunden för att ta mig in och spionera och kanske få en autograf. Kanske kommer dom hit någon annan gång för nya scener.


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Kul! För inte så längesedan spelade de in delar av en film uppa vid Evlinge ;) Ingarö börjar synas på världskartan!

2010-09-22 @ 05:57:47
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0