Sammandrag

Hösten närmar sig med stormsteg.... ja verkligen... det har varit storm här i nära nog 1 vecka, husväggarna har knakat, träd har fallit till marken och blomkrukor och annat löst har trillat i backen. På morgonpromenaderna har man verkligen fått hålla i hatten och de senaste dagarna har man överhuvudtaget inte kunnat gå ända ner för det har blåst så mycket, annat var det i slutet av förra veckan då sjöröken steg från havet och det var så där kallt och knisprigt i luften.


på fjärden stävade familjen Svan mot nya utmaningar.


I stallet har Tazza fått en ny lekkamrat som heter Selma, hon är nästan lika stor som Tazza trots sina blott 5 månader. Hon kommer att bli betydligt mycket större eftersom hon är en boxer/bullmastiff... men hon är söt.


Erika och jag har haft vår årliga äppelskörd och idag kvitterade jag ut hela 42 liter pastöriserad äppelmust på Säby - mums med extra vitamintillskott i flaska.


I lördags var jag hemma hos Michaela och vi skulle ha en Mojito-kväll tillsammans,äta gott och ha kul. Jag kan ju säga att något jobb i baren kommer vi inte att få, det var nog dom vedervärdigaste dringar vi druckit på länge. Det är bara att erkänna att detta med Mojito - det kunde vi inte. Desto godare var maten som Michaela lagade till och tillsammans med en klassiker från systemet blev resten av kvällen strålande.


Innevarande vecka har som sagt blåst bort. Första träningen är avklarad på sidepull, inte helt lätt kan jag säga men jag är nöjd. Kiropraktor är bokad till Pjotter och den 25:e kommer Malin Collin. När det är avklarat ska jag ev. låta honom få en ultraljudsbehandling.
Detta var allt för den här gången gott folk - på återhörande.


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara P

Det viktigaste är att man har kul! Fast till nästa gång kan jag tipsa om att jag har sett någonstans att det säljs färdigblandade Mojitos på flaska ;)

2010-10-07 @ 21:43:44
URL: http://www.bjorndalen.se
Postat av: Anonym

Hej alla glada!

Sara - tack för tipset!!! OM det mot förmodan nångång blir en Mojito igen, så får det bli den färdigblandade - vår påminde mer om diskvatten det vill man ju inte dricka...

kramar och en härlig helg önskar jag er!

Michaela

2010-10-08 @ 08:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0