Ja se det snöar...

Mmmmm vaknade till snöstorm idag.

Och det snöar fortfarande.

Gick den vanliga promenaden i motvind och när jag kom hem såg jag ut som en snögubbe. Urr, blöt är snön också och det är INTE kul, sommardäck på bilen har jag också och till stallet och affären måste jag åka - livet kan vara bra spännande ibland eller hur.

Den som inte tycker det är så kul just nu är nog Per. Han och hans gäng sitter just nu insnöade på Ramsö resp. båt någonstans på fjärdarna runt Waxholm. När dom skulle åka och hämta virke med båten tappade dom nämligen bort sig i det ymniga snöfallet och körde vilse, dessutom tog batteriet slut i deras mobiltelefon så just nu vet vi inte riktigt var de befinner sig. Jag vet i alla fall var Per befinner sig, och hittar inte grabbarna tillbaka med båten får han nog sitta där ett tag till är jag rädd - läget är inte muntert kan jag säga.

Jag lovar att återkomma med rapport om läget för Per.

Alla är dom ska nu - slutet gott - allting gott.

Veckan som gått har varit brokig som alltid, det har varit kallt och klart, det har regnat och det har blåst.

Vi har gått våra promenader och vi har ridit hästen, arbetat och vilat. Ingen fest och inga trevliga middagar, dock en trevlig lunch med "Torsdagsgruppen" i nybyggt hus och hemlagad trattkantarellsoppa och äppelkaka.

På återseende. PS. Förra året vid ungefär den här tiden såg det ut så här. DS


Kramiz


Kommentarer
Postat av: Bosse

Ja, vad ska man säga? Tänk att hela landet alltid lamslås vid första snöovädret....

Skönt att det fixade sig för Per och de övriga!

2010-10-22 @ 21:18:27
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0