Spa

Nu har det återigen gått några dagar utan några större händelser. I onsdags tränade jag som vanligt och det gick ganska bra tycker jag, dvs det går framåt.
I torsdags läktarred jag på Anneberg. En spännande förmiddag då Falk Rosenbauer (tror jag han heter) kom till Anneberg och bl a Bengt tränade och svettades under hans ledning. Kul att titta på men tyvärr inte så lärorikt för läktarfolket dock då man inte kunde följa dialogen med ryttarna som man skulle velat.... Att Falk sedan själv satt upp på en av hästarna och red var naturligtvis en fröjd för ögat - att se proffs rida är som att gå och se operabaletten, det ser så himla enkelt och fantastiskt ut.
Efteråt stod vi länge i solen, njöt av värmen och pratade om ridningen.



Efter Anneberg bar det av till "Gurra" för att möta min gamla barndomsvän Sussie som skulle luras med till Hasseludden på Yasuragi. Finklädd och helt ovetande om kommande äventyr kom hon till stallet och lät sig fogligt fösas in i min bil och köras iväg. Det var ett oavbrutet pratande under bilfärden och inte förrän vi svängde in på sista vägen insåg hon vart vi var på väg och jag hoppas och tror att hon blev glatt överraskad av slutdestinationen.
Stora ombytesväskan som hennes barn fått henne att släpa med lämnades kvar i bilen för väl innanför väggarna så behövs just inget annat än baddräkt och Yukatan i vilken man lever i från första till sista minuten.
Vi fick ett skönt dygn tillsammans och det blev inte många tysta minuter under vistelsen, vi fick till och med bestämma att - nu får vi vara tysta och sova.


Vi vaknade i ottan och Sussie som alltid varit den mest aktiva av oss stack ner till badet när det öppnade kl 07 för en simtur innan frukost. Jag kom efter med kameran i högsta hugg.


Efter morgondoppet blev det en 2-timmars frukost med allt som man kan tänka sig i frukostväg - till och med sushi, mmmm gott. Sedan blev det badet igen, de varma källorna och lite mer vila.



Efter utcheckning åkte vi till Dellan i hamnen, tog en fika och bulle, vidare till stallet, lassade över linfröpellets och sa hej då för den här gången. Sussie åkte hem till sin gård, sin familj och sina hästar och jag åkte hem till hunden, gick en långpromenad i solen.




Liten källa brevid mitt tussilagoställe på Lilla Sand...

Tog itu med vardagen, dvs tvätten och kom på att jag glömde handla - min stackars familj fick äta rester till middag. Aj aj aj får försöka fjäska lite för dem i morgon istället.


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Härlig dag du verkar ha haft - det är verkligen mysigt på Hasseludden! PS: Jag har två sådana där badrockar hemma ;)

Kram

2010-03-12 @ 21:03:13
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Bosse

och nu förstår jag varför tussilagon kommer så tidigt hos er ;)

2010-03-13 @ 11:52:26
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0