Efterdyning

Ja så var då helgen avklarad!

Det började med en mjuk inledning i onsdags tillsammans med Michaela och sparkade igång mer ordentligt på fredagen med tjejmiddag hos Carina. Allt avlöpte lungt och sansat precis som jag tänkt mig, vi lagade god mat, drack gott vin men till kaffet kom det oväntade.
Nog tycker jag att jag hållit låg profil men det hade inte räckt utan tjejerna hade listat ut vad som skulle hända och en något förvånad jag fann mig stirrande som ett fån på Maria när hon reste sig och tog till orda. Lite tal hölls och ett kuvert överlämnades åt mig att tolka. Under mycket fniss fick jag tillslut hjälp att klura ut vad det var. Maria, Ninni, Therese, Carina och Anna ska skicka mig på tömkörningskurs för K-G Svensson nästa helg, Kicki, bästa Kicki hade ordnat med transport båda dagarna. Vad ska man säga annat än att man har fantastiska vänner som verkligen överaskade stort. VAD GLAD JAG BLEV!!!!!
Kvällen flöt vidare och vid 24 tiden var det på med badkläder och ut i snön för Carina hade eldat i badtunnan hela dagen så nu var det dax för kall öl och hetbad. Jag tog massor av bilder för att föreviga den trevliga kvällen men tyvärr så blir det bara den här som lämpar sig för allmän beskådan.

Kvällen blev lång - med mina mått mätt - och klockan hade hunnit bli halv 2 innan jag kom i säng.

Lördagen gick lite i snigelfart och det mest ansträngande på hela dagen blev en 2 timmars tur i solen med Annika o Nova och Pjotter förståss. Fantastisk dag och vi till och med såg en fjäril på Hålludden.
Väl hemma igen hade Per lagat till en fantastisk för-födelsedags middag med gott vin till, oj oj oj, vin så många dagar på raken är inte just vad jag är van vid... Trött och lycklig bad jag om att få gå och lägga mig redan vid 21 men kom inte i säng förrän 22.

Söndag morgon, vaknade aldeles för tidigt och fick tvinga mig själv att somna om igen. Vid 9-tiden kom familjen sjungandes in i sovrummet bärandes på smarrig frukost, massor av blommor, kort och presenter. Sedan vidtog den sedvanliga sittningen i sängen där ungdomarna nu för tiden mest är halvsovande till skillnad från när de var yngre och hoppade runt av iver när jag skulle öppna paketen. Paketen öppnades men frukosten var svåräten i sängen så den tog jag med mig en trappa ner och fortsatte där istället. Resten av förmiddagen hasade jag bara runt och gjorde absolut ingenting i väntan på att matlagningen skulle dra igång och Mor och Far skulle komma på middag.
Bla bla bla bla jag vill egentligen bara säga att jag hade en fantastisk födelsedag tack vare min familj och mina vänner. Jag fick så fina presenter och så mycket vackra blommor uppvaktning via sms och mail, telefonen ringde oavbrutet och en del kom till och med förbi - gulliga Eva.


Två till som tittat fram..

Idag masade jag mig till stallet med håret på ända och gårdagens smink fortfarande kvar i ansiktet och kände mig ganska så sliten faktiskt, och vad fann jag där om inte en lite gåva från Bästa Michaela - hon vet vad jag gillar hon... en alldeles egen burk med Tjinuskisås - Michaelas egen hemlagade!!! och som sällskap en söt liten Primula.

Nu behöver jag nog vila upp mig en stund det var en minnesvärd helg - men att fylla 50 - det var en baggis.


Tack alla - släkt och vänner för en underbar helg!


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse & Bengt

Jäklar!!! Vi tänkte på det hela veckan och när väl helgen infann sig glömde vi totalt bort :(



STORT GRATTIS och välkommen in i medelåldern du med!!

Bamsekramar från Bosse och Bengt!

2010-03-22 @ 21:18:41
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0