Förkylt... igen

Jaa, Per insjuknade 2 dagar före hemresa och hans förkylning blommade ut för fullt dagen efter ankomst. Ja och vad händer nu när han äntligen visar tecken på att bli bättre - ja då blir jag förkyld :(
Allt det där som man längtade efter att få göra när vi kom hem, typ umgås med vänner, gå på bio, äta ute, åka till Skåne - det får liksom ligga på is ett tag till tyvärr, gissa om det känns frustrerande!
Idag är det i alla fall mulet och normalvarmt så det känns nästan uthärdligt att finnas till men det blir väl inte långvarit kan jag tänka. Satsar nu stort på att bli frisk så vi hinner med något roligt innan det blir dags för oss att börja jobba och för ungdomarna att börja skolan igen.


Fortfarande frisk och pigg på Mallorca

Ikväll ska vi i alla fall försöka lyxa till det lite och grilla vildsvin, och kanske kanske dricka ett glas vin till men ni vet ju hur det är, när man är förkyld smakar det inte riktigt lika bra som annars så vi får se hur det blir med det. Till efterrätt har jag köpt grädde så vi ska äta kärleksmums, vispad grädde med rårörda lingon i strut - mums - ett gammalt barndomsminne som återupplevs. I morgon ska jag försöka göra Laxtårta ála Bosse, får se om jag lyckas lika bra som han, vilket inte är helt troligt.


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse & Bengt

Ser ut som Ingaröstrand ungefär...och laxtårtan kommer du säkert lyckas med - lätt som en plätt (eller tårta då). Jättehärlig bild på er två! Kram till er båda B&B

2010-07-23 @ 20:26:59
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Sara

Jättefin bild! Krya på dig :)

2010-07-24 @ 18:40:29
URL: http://www.bjorndalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0