Kristallklart

Nu har jag inte skrivit igen på länge länge. Inget särskillt har hänt så vad ska man då skriva om. Nyårsafton förlöt lugnt tillsammans med familjen, skål under fyrverkerierna och sedan suss på lilla örat.


Nu har sonen börjat skolan, i torsdags faktiskt, så det börjar återgå till den vanliga rutinerna vilket jag faktiskt är tacksam för. Lovisa börjar på måndag och sedan är allt faktiskt som vanligt igen - skönt tycker jag.

Den stora nyheten på det här året är att Lovisas akrylmålning "trött på paradiset" blivit utvald av Liljevalchs tuffa jury så den kommer att hänga på Ung Vårsalong 1 - 28 mars. Mamma och Pappa är megastolta såklart.
Nå annars som sagt är allt som vanligt, idag drog jag på tjockmunderingen och red ut i det fantastiska vintervädret. Solen sken som en tok, det var -10 och luften var sådär kristallklar så man kunde se hur långt som helst och i luften dansade små snökristaller - det var ljuvligt. Isarna låg och människor åkte långfärdsskridskor och skidor som bara den.

Det blir något att minnas när det börjar kleta och klegga igen.


En frusen Baggensfjärd


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Berit

Vad gott och lyxigt det ser ut. Var det vitlökssmör på brödet? Tänkte på glasen. Var alla hela efteråt?

2010-01-11 @ 18:03:02
Postat av: Angelika

mycket vitlök på bröden och alla glasen hela - tjo

2010-01-12 @ 18:18:11
URL: http://tazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0