Tjejkväll

Det är just inte mycket glamour i min vardag men ibland händer det. Ikväll ska jag äta god mat och dricka gott vin tillsammans med mina vänner Anna, Maria och Carina. För en gångs skull tänkte jag även ta mer än 1 glas vin så jag har också bokat övernattning - trodde väl aldrig jag skulle slå mig loss så här mycket igen... (ironisk) Jag ser i alla fall fram emot kvällen och rapport och bilder kommer senare. Wild and crazy?



Som ni ser blev somliga av oss sittande framför datorn en del av kvällen, tittandes på hingstar, ev. köpobjekt och gamla resultatlistor från OS i Hongkong - kul va... Vi hade i alla fall mycket trevligt och understundom gick diskussionerna heta - ohoj så det kan vara - många åsikter och synpunkter - men det är roligt när man kan ha sina åsikter.


Sent blev det och mycket vin blev det och när jag vaknade i morse var jag i tron att klockan var 11. Eftersom jag stannade kvar över natten hos Anna fick jag i det närmaste panik eftersom jag skulle till stallet och vanligtvis brukar jag vara på väg vid den tiden. Snabbt upp och i kläderna, ner till köket där en sömndrucken Anna släpade sig fram efter att ha varit ute och rastat Hanni. Kaffe blir bra jag har bråttom blev mitt svar på om jag ville ha frukost. Guuuuud vad tidigt du åker till stallet på helgerna sa Anna och gjorde kaffe till mig. Jag går och lägger mig på soffan - sa hon och gick.
Jag gick efter med mitt kaffe och föreslog att vi kunde titta på morgonnyheterna medans jag drack mitt kaffe varpå Anna tittade på mig och sa att morgonnyheterna började 9. Ja det blir väl bra sa jag och tänkte att då håller de fortfarande på. Men när TV'n kom på var det inga nyheter..... men vad konstigt sa jag - inte då - klockan var ju bara 8.20!!!!!
Här springer man runt som en Duracelkanin i full panik för att man är sen. Jag kan tala om att jag kom i god tid till stallet och en aldeles underbar uteritt i solskenet. Nu kommer tröttheten sakta smygande och jag kommer att avsluta dagen något tidigare än vanligt.
Jag har ingen rutin på tjejmiddagar med vin till sena timmen och dessutom sova borta - det tar på krafterna och i morgon är ju en ny dag som man ska orka med också.

Ha en bra söndag alla kompisar.


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Ha, ha, ha! Stackare - nar man kunnat ligga och gona sig lite till i sängen! Men morgonstund har ju guld i mund!



Kram Bosse

2010-02-07 @ 18:49:50
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Anonym

Snurrigare än vanligt.....

2010-02-13 @ 20:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0