Tiden bara går

Ja tiden går och går och går och inget hinner man med - konstigt nog. Kanske prioriterar jag inte bloggandet som jag borde men det finns ju så mycket annat som också är intressant och som kräver min uppmärksamhet, familjen t ex.

     

Under min frånvaro har promenerandet och tränandet gått sin gilla gång. Kanske blev det för lite promenerande under julhelgen vilket naturligtvis straffat sig med något extra kilo men framför allt så kom min värk i nacke/rygg och höft tillbaka som ett brev på posten. Så går det när man är lat - då får man plocka fram värktabletterna, bita ihop och försöka komma tillbaka på banan igen vilket kan vara nog så stretig, framför allt med tanke på hur mycket snö det kommit sista tiden. Bara idag är snöandet inne på sin 2:a decimeter. Innan jag for till stallet skottade jag undan 1 dec, och nu medans jag sitter här och skriver kommer den 2:a nerfallande - undrans om det inte kommer att komma mer en 1 dec till innan det slutar.
Här är vägarna knappt framkomliga längre, gatorna blir smalare och smalare för varje vecka och att mötas på våran gata är nu i det största omöjligt, bilarna kör fast till höger och vänster och håller man sig inte undan får man puffa och knuffa så svetten lackar vilket jag fick smaka på förra veckan då 3 bilar körde fast inom loppet av 1 timma utanför vårat hus. Mycket motion får man... Vi får till och med skotta gångar på tomten för att Tazza ska kunna ta sig fram på mornar och kvällar för att kunna göra sin toalett - det är lite lustigt att titta när hon är ute för hon syns just inte längre ovanför snöytan när hon går i gångarna.
Träningen med Pjotter har ju också dragit igång efter vintervilan och det går bättre och bättre, första starten för i år blir 6:e mars på hemmaplan med en LB:2 och en LA:3 som jag hoppas går vägen. Känns det bra kanske jag väljer att starta på Fågelbro också där de ska ha en LB:3 och en LA:4.

   

Jag har hunnit med att åka till Norrköping för att hämta häst med Anna. Det gick inte så bra, det blev ingen häst med hem för hon gick inte igenom besiktningen - trist för Anna men en trevlig utflykt blev det i alla fall. Vi får hoppas att den fina hästen svarar på behandligen hon fick så hon kan komma hem till Anna i alla fall.
I måndags gjorde jag så en ny utflykt, denna gången med Erika. Färden gick till Skara och Varnhem för att hämta upp Erikas fölsto som stått där ett par år på lösdrift. Dräktig och grann var hon lilla Spättan och det var knappt man fick runt magjordarna på täcket men det gick tillslut. Henne körde vi sedan ner till Göteborg där hon ska föla i juni hemma hos familjen Rundkrantz.

   

Väl framme och urpackade bjöds vi på en mycket god middag och vin och trevlig samvaro i soffan innan klockan blev läggdags. Nja kanske det var så att inte riktigt alla kunde njuta av kvällen. Erika stackarn åt en Kycklingwrap på McDonalds och blev så magsjuk stackaren att hon fullständigt däckade straxt innan Skövde och fick ligga och vila sig hela vägen till Göteborg. Medan vi andra åt middag fick hon nöja sig med en kopp te som hon gudskelov fick behålla. Till frukosten dagen efter hade hennes livsandar vaknat till igen så lite frukost fick hon i alla fall i sig innan vi lastade nästa häst och styrde kosan hemåt igen. Skönt att få åka på större vägar hem igen för vädret var inte sådär vidare roligt, på nervägen åkte vi 20:an och den var knappt plogad på sina ställen och i en lång uppförsbacke innan Skara hade en långtradare fastnat och kom ingenstans och i kön efter kunde man nettop räkna till 100 långtradare och stackars personbilar inklämda däremellan som inte kom någonstans. Det är inte alltid så bra med 1-filigt och vajerräcken, inte ens plogbilarna tog sig fram till den nödställda långtradaren. Nåväl vi kom i alla fall dit vi skulle både dit och hem och med rätt last och utan problem.
I går var det träning igen för Ninni och känslan var inte bra innan men till slut kom vi igenom stelheten och kom till mycket bra ridning i slutskedet. När vi sedan skulle avsluta kom Siw in med fotograf för att ta bilder på anläggningen var det bara att börja om, hon ville ha actionbilder från träningen till annonsen. Ja man kanske ska köpa, vad tror ni - kan det vara något att satsa på? Kanske om man får bygga sig ett hus på ett bra ställe i direkt anslutning så man kan bo där också.....



Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Skönt att höra att det planeras för en hästvänligare annonsering av Gurra! Nu kanske hästfolket får upp ögonen för anläggningen - såg lite oroande ut måste jag säga (har redan sagt..)!

Kul att det funkar så bra med Pjotter också!!

2010-02-04 @ 22:24:25
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0