Snöiga soliga söndag

Härlig dag.... ytterligare drygt 3 dec kom i natt. Hela familjen är nu engagerad för att vi överhuvudtaget ska ta oss in och ut ur huset. Det blev ett drygt jobb idag eftersom Per ska åka till Kisa, ja lite dålig tajming kan tyckas men det är sånt man inte styr över alla gånger. 3 bilar var vi tvungna att skotta fram för att veckan som kommer ska fungera för mig när jag blir ensam hemma, chryslern för att kunna ta sig fram och tillbaka till stallet men även Pers "racer" måste fram eftersom det på måndag kväll är vernisage på Liljevalchs. Eftersom hela tjocka släkten på min sida ska med på vernisagen måste en bil med säten finnas - chryslern är numera tömd på alla utom 2 eftersom den numera går som arbetsbil. Inte så roligt men men men... Ungdomarna och jag får hjälpas åt i skift med att skotta och elda resten av veckan - hoppas bara att det går vägen så det inte blir som för Sara när Palle brukade åka till stockholm i början av deras vistelse i skåne.
Nåväl så åkte jag till slut till stallet och trodde i min enfald att jag skulle komma ut i solen med hästen men nehe då... men jag klarade mig i alla fall innan eftermiddagens snöstorm drog in - ja... nu snöar det igen!!!

Avslutar dagen med en liten bildkavalkad över vintern hos oss och på Hålluddens minsta kändis hus... tyvärr lite suddig men han är en rackare på att hålla undan snön.

     

   
Staketet mellan grannen och oss syns inte längre, stolpen är 2 meter...


Lilla skogsmusens bo på hålludden - imponerande att han orkar skotta...


Inga bilar, bara hästar tar sig fram nu...



Min bästa dotters porträtt av Pjotter


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse & Bengt

Vilken snygg målning! Vilken talang! Vore jätteroligt att se allt live på Liljevalchs - är allt kvar till nästa helg?

Hälsa och gratta!

2010-02-21 @ 19:25:04
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Angelika

Det är vernisage i morgon mellan 18 - 20 sedan öppnar Ung Vårsalong för almänheten den 23 februari och håller på till 28 mars. Vårsalongen öppnade 29 januari och stänger samtidigt som Ung...

Tack jag ska hälsa henne, hon är mycket stolt ska jag säga, det är inte många som får äran att hänga på Liljevalchs.

2010-02-21 @ 20:44:17
URL: http://tazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0