Lugnet före stormen

Inte mycket har hänt under veckan som hittils gått. Träningen i onsdags kunde jag varit utan känns det som men kanske inte ändå. Det positiva var att det bett jag lånat av Bosse & Bengt (BomberBit) verkade positivt på Pjotter som inte riktigt kom sig för att hänga sig på som han brukar. Det negativa är att han som vanligt vid den här tiden på året fäller päls i rikliga mängder och därför har kommit i djup depression och är tjurig och gnällig som en gammal gubbe. Magen är i olag och han är håröm som få så man får nästan inte lägga till skänkeln utan att han slår mot den. Väntar otåligt på Vet. Bosses besök så han kan få en B12:a så han blir lite piggare. Under tiden får han Shy Feeder och när Rosie har fått påfylt på lagret ska jag även inhandla E-vitamin som hjälp på traven.



Morgonmys i soffan







Idag har solen lyst sådär vintrigt matt och vackert som det kan vara ibland, samtidigt som det snöade för fullt. Under dagen slutade snön att falla och håller väl som bäst på att laddar upp för det riktiga ovädret som vädergubbarna hotar med ska komma till helgen. Man får väl hålla i hatten och hoppas att det blir som den 22 februari förra året - det kom en rejäl dos snö och sedan kom våren :)


Kramiz 

Kommentarer
Postat av: Michaela

Oohhhh! De där vyerna under en morgonpromenad skulle jag inte ha något emot - ska vi byta? Skämt åsido, glad att jag har mitt jobb, men emellanåt blir det lite mycket...

Har precis börjat (2 ggr) rida en häst i Kovik, Apollon heter han... Svårt, men blir nog bra tror jag!! Vi hörs & ses snart hoppas jag Kraaaaaam på dig!!

Kontorsslaven

Michaela

2010-02-18 @ 17:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0