Lördag

Sovmorgon. Steg inte upp förrän 9, ganska skönt men jag blir ganska stel när jag ligger kvar så länge i sängen. Hann med första delen av min frukost i lugn och ro tillsammans med Per och morgontidningen innan resten av världen vaknade.
När jag precis inledde fas 2 av frukosten, dvs kaffe och smörgås ringde telefonen och Anna var i luren. Hon är nere i Skåne och letar häst och hade massor att berätta. 2:a klunken kaffe och två tuggor på mackan senare kom samtal nr 2. Nu var det Sara som ringde, kul att höra hennes röst, det är inte alldeles för ofta som vi pratas vid sedan de flyttade till Skåne så det är alltid lite speciellt när hon ringer. Vi pratade länge om det mesta och jag smygåt under tiden - förlåt Sara! Kul morgon - eller förmiddag som Sara sa. Tänker alltid att jag måste höra av mig oftare till mina utflyttade vänner men ni vet hur det kan vara - livet och tiden rusar förbi och helt plötsligt har det gått jättelång tid och då får man dåligt samvete.
Nu ska jag i alla fall till stallet och rida ut och trotsa det envisa snöfallet - man kan ju undra om det någonsin ska bli vår och vart allt smältvatten då kommer att ta vägen.





Hemma igen efter en härlig uteritt tillsammans med kära stallkamrater. Pjotter fick gå i "fri form" vilket jag tror att han uppskattade. I en av uppförsbackarna tog han i och sköt iväg i full fart och krönte hela härligheten med ett rejält luftsprång med kick - hej och hå! Alla bakomvarande såg smått chockade ut men jag kunde inte låta bli att skratta, han är ju som en tonåring min lilla häst...
Ans och puts blev det efteråt och manen fick sig en rejäl omgång efter att ha fått växa vilt under vintern. Det är ju snart tävlingsdax och då kan man ju inte se ut hur som helst.

Väl hemma igen väntade den goda middagen som Per gjort, vitlöksbröd, hasselbackspotatis, ungsgratinerad kassler med brieost och fikon mmmmmm gott

Nu blir det avgång till badrummet och sedan - som vanligt - en antimelodifestivalkväll tillsammans med familjen.


Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0