Fredag

Jaha då var det fredag igen. Denna dag samma samma. Frukost, promenad med Tazza med den skillnaden att vi hämtade upp Eva som skulle göra ett försök att följa med om än på vingliga ben. Hon lyckades aldeles utmärkt med den bedriften tycker jag även om det gick långsamt.





Väl hemma var jag smått förfrusen eftersom jag inte riktigt klätt mig för slow walk om man säger så, inte heller hann jag riktigt tina upp innan det var dax att sätta av till stallet för Pjotters inbokade massagtid. Trots att jag bälgade i mig en hel del te och rostade smörgåsar fick jag aldrig riktigt upp värmen och i stallet - ja ni vet - där var det inte heller så där vidare varmt - + 4 grader! Jag fick helt resolut linda in mig i Pjotters fleecefilt och kura ihop mig på pallen medans Maria masserad.



Efter avslutad massage var det så dax att åka och handla middagsmat och fredagsmys - läs chips :).
Det fick bli tigerräkor med lime och grönsaker, därtill pasta, tror faktiskt alla uppskattade maten för det blev helt rent i kastrullerna. Chipsen sätter väl ungdomarna i sig till kvällen kan jag tro.
Ja gott folk, nu har jag snart bloggat varje dag i en vecka. Memorera denna vecka, ta den x 52 så har ni mitt liv i ett nötskal. Efter söndagens blogg kommer jag bara att uppdatera bloggen när något avviker från normen och hur troligt är det på en skala..... Det är ju inte i de mest glamorösa av världar jag lever i men den är självvald och jag stortrivs. Alla i familjen stortrivs och det gör det värt allt. Glamma kan jag göra när ungdomarna har flyttat hemifrån - då ska både Per och jag glamma - lita på det.


Kramis och trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0