Det snöar ganska mycket

I fredags snöade det ganska mycket... som om det var en nyhet.


Tänk om vi fortfarande måste ha långkalsonger på oss när vi ska dansa små grodorna runt midsommarstången i år - tanken svindlar.
Idag - snöar det ganska mycket...


När jag åkte till stallet - läs innan - skottade jag ut bilen, nästan 2 decimeter hade kommit under natten/morgonen. Dessutom hotade meteorologerna med att detta var minsann bara början, det skulle bli värre framåt eftermiddagen då det dessutom skulle blåsa upp till kuling utmed kusten.

När jag åkte hem från stallet 3 timmar senare hade det kommit  ytterligare dryga 1 decimeter och kvicksilvret krypit ner till -12.5. Blåsten hade tilltagit och i snöröken som blev såg man just ingenting av vad som fanns framför motorhuven bitvis.


Per hade lagat god middag och jag köpte Focaccia med fetaost, örter och flingsalt med mig hem. Vinet korkades upp, middag avnjöts och sedan tände vi upp i öppna spisen och hade lördagsmys.




Jag vill inte tänka på mer snö nu och att sitta och titta in i öppen eld var verkligen rogivande (eller var det kanske vinet). Hade innan maten läst Saras blogg om +5 och sol och hopp om vår - aningens avundsjuk.
Ska försöka ta ut pållen en sväng i snön i morgon om det blir uppehåll för mer snö ska det komma redan till måndagen då dom också hotar med temperaturer ner till -20, urrrrr...


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara P

Du får säga till tjejerna där på Gurra att det är dags att börja skotta ;) Skämt å sido, det är ju sjukt mycket snö!



Är inte avundsjuk.

2010-02-20 @ 20:16:58
URL: http://www.bjorndalen.se.
Postat av: Anonym

Myspys, tots snöeländet // M

2010-02-20 @ 20:22:14
Postat av: Bosse & Bengt

Hög mysfaktor även hos er!

:)

2010-02-21 @ 09:48:56
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0