Plogbilsföraren

Mörkret har lagt sig och ute snöar det fortfarande, det är helt ofattbart att det inte upphör. Under natten kom det ca 4 decimeter och inget uppehåll är ännu i sikte. Plogbilsförarna för en ojämn kamp för närvarande och fortfarande efter 4 timmar har de ännu inte fått bort all snö som kommit och fortsätter komma.
Per ringde när han åkte till stallet, då var klockan tre på eftermiddagen och det var fortfarande endast 1 körfält plogat på stora vägen och bilar och bussar låg i dikena både här och där.

Titta jag hitade en bil i snöhögen...

Skottning av gångar på baksidan...

Själv har jag hållit mig hemma idag, skottat har jag gjort i 3 timmar och på slutklämmen fick sig även Tazza några gångar i trädgården för att underlätta kvällskissningen vilken har varit lite besvärlig i ett par dagar, snön på gräsmattan når mig nu upp till knäna...
Kärringviken 15 december     
Ja ja, nu står julkakan i ugnen och hjärnan går på högvarv för att försöka klura ut vad jag kan komma undan med till middag utan att behöva anstänga mig alltför mycket, känner mig inte riktigt laddad för matlagning just för tillfället, det är mest soffan som hägrar. Spännande ska det i alla fall bli och se hur mycket snö det är i morgon när det är dax att ut och fara. Plogbilsmannen (den snälla hoppas jag) pratade jag i alla fall med idag och berättade om hans julwhiskey som väntar på honom, jag hoppas att hans leende var mitt kvitto på en mer lättskottad infart resten av vintern.


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Och jag som ännu inte fått tag i honom! Du kan ju tipsa om en adress till lite längre bort :)

2010-12-21 @ 16:14:49
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Angelika

Det ska jag absolut göra :)

2010-12-21 @ 17:59:39
URL: http://tazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0