Halo

Idag - en fantastisk uteritt i -10 grader, gnistrande snö och en sol som strålade från en klarblå himmel. Baggensfjärden är fortfarande frusen och några har till och med lyckats med bedriften att pröva på isarna och plurrat, dock inte på Baggen utan på Återvallsjön.

På min tur utmed Baggen började jag se ett konstigt ljussken men det var inte förrän jag kommit förbi Klubbudden och kommit till Maggans beteshage vid Farstaviken som jag häpet stannade för att beskåda fenomenet Halo.

Har läst på SvD att detta fenomen uppkommer ibland och just nu i Stockholm när vattnet inte riktigt frusit och iskristallet bildas i den kalla luften. Vår sol får en Halo.

Som sagt en fantastisk upplevelse.



Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Coolt! Här i Malmö har iskristallerna blivit till vatten... Ingen Halo så långt ögat når ;)

2010-12-09 @ 08:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0