Helgen stundar

Fredag och snart helg!

Under veckan som gått har lite gott och blandat hänt, jag har promenerat i solen, jag har promenerat i regnet. Jag har ridit, utforskat och plockat svamp. Det enda jag ångrar är att jag inte badat för det är fortfarande runt 18-20 grader i vattnet.

Tazza badar dock fortfarande och tycker det är riktigt härligt.
I torsdags var jag för första gången tillbaka på Säby och kikade in i den nya matboden.

Mitt på gamla stallplan satt Tudor och när jag ropade på henne kom hon springande i galopp, högt mjauande. Henne blev jag sittande med en god stund innan jag fick slita mig och gå, hoppas hon inte saknar oss i stallet allt för mycket, det kändes faktiskt lite ledsamt.
I butiken handlade jag nyupptagna rödbetor och hemgjort skärgårdssmör från Väddö som ska avnjutas i helgen och fler besök lär det nog bli för det var riktigt trevligt och många smarriga saker fyllde hyllorna.
Om en månad eller så blir det nog premiär att åka till nya musteriet som bygger nytt vägg i vägg och lämna in höstens äppleskörd och få den mustad - det ska blir riktigt gott.

Matkö
Nej nu ska jag ta helg och inleda den med att åka till stallet och bada hästen, ansa manen och ta en fika om någon är hugad.

Morgonens "skörd" några kantareller, en Karl Johan och en smörsopp


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Lilla Tudor!! Vad kul att se att hon ser bra ut nuförtiden! Svampen påminner mig om att jag måste ta en "repa" i helgen ;)

Ha en trevlig helg!!

2010-08-27 @ 18:59:58
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0