Lite av varje

Värmen börjar så smått komma men snön hänger envist kvar. Enligt bondepraktikan skulle det ligga snö kvar till maj och det ser ut att kunna bli sanning för den är seglivad som bara tusan här hos oss i alla fall.



Det snöade häromdagen, snön kom från Skåne för det såg jag på Saras blogg...



En fasan låg död på stranden, den hade säkert frusit ihjäl, och i jakten på det mumsigt doftande kadavret premiärbadade Elsa även om det såg väldigt kallt ut - men vad gör man inte för ett skrovmål.



Kräken på 4 ben och pälsen full av fästingar (ni vet nog vilka jag menar) tog sig friheten att spatsera upp på vår veranda och sätta i sig mina fina penséer som jag fick i 50-års present så nu får dom ta nya tag och växa upp på nytt igen - inte så roligt.



Men helgen vart i alla fall riktigt bra, Per och jag gjorde utflykt till Ryttarstadion och tittade på när Bengt gjorde en fantastisk ritt, tog hem en 4:e placering individuellt och en 1:a plats för laget Djurgården. Tyvärr var det för mörkt och min lins tydligen ganska smutsig så det blev bara en bild på Bengts 1:a supporter Bosse som koncentrerat filmade hela ritten.



Slutligen för att återknyta till inledningen, vad tror ni, kommer snön ha tinat bort till 1:a maj?

 


Kramiz



Kommentarer
Postat av: Sara P

Som norrlänning kan jag säga att den där lilla snön räknas inte!

2010-04-27 @ 14:21:38
URL: http://www.bjorndalen.se
Postat av: Anonym

Och som Ingaröbo och "nästan" granne tror jag faktiskt att snön är helt borta! Hos oss har vi några 2 dm högar kvar på skuggsidan, men de blir mindre och mindre..

2010-04-27 @ 20:42:32
Postat av: Angelika

anonyma inlägg räknas inte...

2010-04-28 @ 18:34:10
URL: http://tazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0