Ridning och ryggar

Ja nu har jag i alla fall tagit tjuren vid hornen och börjat den mödosamma vägen till att utreda min rygg. Efter åratal av ryggsmärtor ska den nu röntgas och examineras. Sista veckorna har varit plågsamma och egentligen har jag bara varit smärtfri så länge jag stjälpt i mig mina värktabletter vilket inte alltid är så himla roligt. Stundtals känner man sig ju som en hel kemikaliefabrik, snacka om kontaminerad. Haha - mig kan dom inte göra korv av i alla fall.

Har fått en ny medicin till mitt redan välfylda smärtapotek, Brufen Retard heter den och används vid reumatism och ledförslitningar... hmm och även om risken är liten (enligt fass) så föreligger risk för stroke eller hjärtinfarkt vid för lång tids användning. Kul medicin va!
Men i morgon ska jag röntga min rygg och så får vi se vad dom hittar. Kanske får jag nöja mig med läktarridning den närmaste framtiden?  Förhoppningsvis kan dom hjälpa mig och åtgärda felet om dom nu hittar reservdelar eftersom man vid det här laget har hunnit bli lite till åren - hehe.



Kramiz 

Kommentarer
Postat av: Michaela

Va bra att du tog tag i det och kan förhoppningsvis få hjälp!! Vi vill se dig och Pjotter på alla tävlingar i vår och sommar!! Jag håller tummarna för dig!!

Vad gäller reservdelar, så finns det säkert, men de börjar väl vara antika - i vår åldersgrupp - så det kanske kostar!!!? (hi hi)

Kramar Michaela

2010-04-23 @ 08:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0