Idag

Idag började och slutade bra.

Solen sken - fantastiskt. Jag hade bestämt att åka med ungdomarna och ordna med nya pass åt dem. Tackade nej till att åka till stan med Erika och köpa mig ett par nya ridstövlar som jag så hett önskat. 1 timme gick sedan sket det sig med att åka till Polisen och ordna pass, mina barn har nog satt en ära i att bara göra tvärtemot vad den andre vill så också idag. Arg och frustrerad ringer jag Erika för att höra om vi i alla fall kunde åka till stan, och jag ringde, och jag ringde, och jag ringde... inget svar. Nähä inte ska saker bli som jag vill inte. Beslöt att åka till stallet och i alla fall rida ut i solskenet men först skulle jag mellanlanda hos Mor och Far för en lite pratstund. Efter 20 minuter åkte jag därifrån 400 kronor fattigare - lapplisorna hade upptäckt att jag inte betalt mina 5 kr.

Ut i solen kom jag i alla fall och skönt var det också - jätteskönt.

Och vilka hade tittat fram i södersluttningarna på Hålludden om inte familjen blåsippa - nu ska det väl ändå vara vår!




Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0