1:a grilldagen och säsongens i särklass sämsta ritt

I går drog jag fram grillen, dammade av den och preppade den för middag. Tänk vilken härlig känsla att få stå på verandan i t-shirt och solen värmer och det luktar nygrillat - härligt. Trädgården fick sig en rejäl upprensning efter Tazzas alla vintertoaletter så man kan gå riskfritt även om snön fortfarande ligger djup på de allra flesta ställen.


Tazza fick besök av sin sommarkompis Smilla som var ute på påsklov och vi gjorde upp planer för deras vistelse här hos oss när vi åker på semester i sommar.

Idag har vi varit på långpromenad i solskenet eller det matta solskenet kanske man ska säga eftersom målnflaken sköljer in i vågor och skvallrar om regn och snö till morgondagens tävling... inte så roligt kanske.
Nu efter avslutad lunch ska jag bege mig till stallet och trimma både ridning och häst inför morgondagen och allt vad det innebär.

Yippie, det vita helvetet från ovan vräker ner - kommer bli en super trevlig dag i Vällingby, vilken himla tur att jag inte gjorde som jag först tänkte utan behöll vinterdäcken på. Blääää.
Dagen började inte bra... stallet var låst när jag kom dit 06.30! Ändå hade jag annonserat till samtliga ansvariga att jag hade en förhoppning om att åka kl 07. Ingen hade talat om för mig att "någon" inte tänkte komma till stallet förrän 07.10 och öppna. Tror ni jag var stressad så var det bara förnamnet och det var väl därför som resten av dagen bara var koma... Fulla farten till Vällingby i !SNÖSTORM!! och liksom för att tagga ner mig själv blev det väl så att jag red i totalt undertempo. Själv tyckte jag att jag i alla fall gjorde en del saker bra men efter att ha tittat på filmen måste jag säga att det var ett under att domaren öht gav mig 56,77%. Jag brukar ha bra koll på mina ritter men det här var i särklass sämsta hittills och jag märkte ingenting.... hur avtrubbad kan man egentligen vara? Mina trogna vänner hejjade och tyckte jag var jätteduktig??? På vadå... kolla filmen och säg själv - har ni någonsin sett en häst med sämre bjudning - skulle vara en gunghäst då...



Nu siktar vi på nästa tävling på Ryttis den 8 maj, kanske det kan gå bättre då.


Kramiz


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse & Bengt

hmmm..? Det såg faktiskt mycket, mycket bättre ut på framridningen!! Vi tycker ändå att du är en fantastisk kämpe som red i dag trots att du inte varit så kry under veckan!!

Bamsekramar från oss!!

2010-04-05 @ 19:21:45
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Sara P

Årets bästa kommentar "Yippie, det vita helvetet från ovan vräker ner" - jag skrattade så jag höll på att trilla av stolen!



Varmt välkommen i katastrof-ritts-klubben. Skönt att inte behöva vara ensam där :)



/Sara

2010-04-05 @ 20:09:02
URL: http://www.bjorndalen.se
Postat av: Angelika

Skönt att kunna roa någon med mina tilltag.

2010-04-05 @ 20:16:17
URL: http://tazza.blogg.se/
Postat av: Carina Wiidh

Många LA-ritter har jag sett, många oerhört mycket sämre än din, du hade inte undertempo, du hade möjligtvis svaga övergångar! Du fick för dåligt betalt....! Nu en annan sak, jag är kär, har ni köpt den fantastiska hästen på filmen ni länkat?

Superhärlig, nu kan du släppa LA och hoppa upp några klasser! Grattis!

2010-04-05 @ 22:03:18
Postat av: Angelika

Älskade Carina - jag är ledsen att göra dig besviken men det var ett aprilskämt ;) och tack för dina kloka ord, dom väger tungt.

2010-04-06 @ 09:18:03
URL: http://tazza.blogg.se/
Postat av: Michaela

Tänkte på dig och skitvädret igår - det var ju inte vad någon ville ha mera!! Om min dag hade börjat som din gjorde, så tror jag att jag hade gått och lagt mig och dragit något gammalt över mig!!! Nya tag i maj, när du förhoppningsvis inte beh. tampas med snöstorm!! Jag tror på er!!! Tyvärr kan jag ju inte vara med (då heller...) och heja på er!!!

Kramar fr halvseklingen Michaela

2010-04-06 @ 10:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0