Tävlingsdag

Dax igen för tävling. LA:3 hos Färingsö Ridsällskap. Trots mycket planering lyckades Per och jag med konststycket att komma mycket för tidigt - mycket - till tävlingen. Vädret var i alla fall med oss och Pjotter fick gå och mumsa gräs vilket inte heller kanske var helt fel tänkte vi, kanske skulle han bli lite mer dämpad av att ha mycket gräs i magen. Kanske kanske var det det som fick honom att inte gå upp på bakbenen den här gången inför domarna. Annars var han rejält på trycket och var så dagarna innan också, det blev ganska mycket att ta rätt på och jag känner mig - trots det något svala resultat - mycket nöjd med ritten. Framför allt hade jag roligt och fick träffa många trevliga vänner och några nya ansikten. En kvinna kom fram och frågade om inte Pjotter var "en gammal" hopphäst - och det har han ju varit. Hon hade haft honom på hoppträning under den period som han var till salu i Norrköpingstrakten och tyckte det var kul att se honom igen. Hon nämnde att han såldes för att han var för het på hinder för ryttaren???? Jag förstår inte vad hon kan ha menat med det - min filbunke (fniss).
Ja ja här nedan kan ni få skåda eländet på film, min 55.48% ritt, det var i alla fall mer procent än på föregående LA:3 så det tar sig.



Bättre och bättre dag för dag....

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse och Bengt

Du har verkligen en ängels tålamod!! Pussar och kramar! Bosse och Bengt

2009-09-06 @ 19:56:24
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Anonym

Dukigt jobbat Angelika. Kram Maria

2009-09-06 @ 21:38:19
Postat av: Sara

Jag tyckte att du gjorde ett himla bra jobb - nu fattas bara att Pjotter också ska göra ett bra jobb heeela programmet, sedan är saken biff :D

2009-09-08 @ 14:29:11
URL: http://bqc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0