Stadsvandring

Idag beslöt jag mig för att göra något annorlunda. Ninni ställde in träningen pga förkylning och vad gör man då??? Man packar in hästen och styr kosan mot Kungliga Djurgården.
Så gjorde jag och med mig fick jag Maria och Casini - så kul! Där letade vi oss fram bland alla ridvägar, det fanns hur mycket som hellst att rida på och det fanns till och med Highland Cattles vid träsket utmed Djurgårdskanalen - nästan som i Skåne fast med större bäck.
Pjotter tyckte nog också att det var roligt för han gick med spetsade öron hela tiden och när vi skulle över den blomsterprydda lilla bron över kanalen var det knappt han vågade men jag lyckades övertyga.
Bilder blev det inte så många och inte så bra för det är inte det lättaste att fota från hästryggen men så här blev det i alla fall.




Pjotter kollar flanörerna utmed kanalen


Maria o Casini kollar kossorna


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Carina Wiidh

Roligt att du ringde och utflykten blev tydligen till belåtenhet. Nu förstår ni varför jag aldrig tänker lämna Djurgården så länge jag har häst! Underbar miljö! Kram Carina

2009-09-19 @ 22:20:09
Postat av: Angelika

Tack snälla Carina för din hjälp. Jag förstår verkligen varför du inte flyttar - oh himmel vad härligt det var. Det ska snart göras om.

2009-09-21 @ 21:41:14
URL: http://tazza.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för en underbar utflykt. Men hörru Casini ber mig hälsa, han stavar sitt namn med ett S.

Kramis Maria

2009-09-23 @ 08:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0