Den vilda

Klipte hästen, fick inflamation i högerhanden. Tydligen är inte 1 tim monotont arbete med en vibrerande klippmaskin något som min högra hand tål numera. Tur att det bara är klippningen av hästen som tar så lång tid... och att det bara är två ggr om året som jag gör det. Försöker lindra svullnaden och smärtan med Voltaren gel, vete f-n om det hjälper - vi får se. Under tiden får jag rida med mycket lätta händer vilket är till förtret för hästen som vill ha mycket stöd men det får han se sig om i stjärnorna efter just nu - nu får han bära sig själv ett tag.

Onsdagsträningen var ett praktbevis på att han totalt ogillar det minimala stöd som erbjuds just nu, vi stod på bakbenen tillsammans - med råge - Ninni sa "ramla inte av, ramla inte av......" och det gjorde jag ju inte så klart, det är jag och Zorro.
Per hade det inte mycket lättare idag då det var bomarbete, och Per som bara rider på Sidepull. Jag har sällan skådat honom så totalt slutkörd och genomsvettig - stackarn. "Han bara stack ner näsan och drog" vad hade han att sätta emot då??
Vi får se i morgon, ska bara skritta och trava lite för att se så det inte är något som gör ont, förutom att han är öm i skinnet då efter klippningen vilket han alltid blir.
Det blir kul att tävla nästa helg om det här hummöret sitter i.

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Angelika, du är för gammal för att ha en häst som stegrar sig!!!



Kram och var rädd om dig

/Sara

2009-09-24 @ 22:04:37
URL: http://bqc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0