Resultat

Övning ger färdighet säger dom.. jag har i alla fall tragglat och tragglat och tur eller inte, i söndags fick jag resultat.
Trots att vädret var totalt emot oss, det stormade och det ösregnade mest hela tiden innan vi skulle åka till Väsby Ridklubb. Per kom in i stallet blöt och misströstande, han fällde kommentaren "om det regnade skulle du inte tävla", jag var tvungen att fråga Pia om hon trodde att han skämtade jag visste inte själv vad jag skulle tro. Jag frågade om han hade med sig regnkläder och han sa nej, jag skulle ju inte tävla om det regnade. Det var nog det som fick mig att fatta det slutliga beslutet att trots det sketna vädret åka och tävla trots allt.
Tur att jag gjorde. När vi kom fram hade det slutat regna, utevolten gick inte att rida på så vi fick gå in i det lilla ridhuset (med betoning på lilla) och rida fram. Bättre kunde det inte bli. Det lilla och lugna ridhuset fick Pjotter att fokusera på sina uppgifter och det fanns inget som stressade upp honom nämnvärt. Förutsättningarna var super bra faktiskt.
Med några missar, mest från min sida red vi vår LA:3 bättre än vi någonsin gjort och jag blev näst intill tårögd när jag red upp i sista halten och insåg att han inte dampat ur som han brukar (med undantag för första halten då). Alla kompisar på läktaren tjoade och aplåderade - det var fantastiskt. Jag skrapade ihop hela 62,58%.
Med detta i fäskt minne laddar jag för lördagen då jag åker till Sandö och sista tävlingen för i år. Håll tummarna.




Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Stort GRATTIS!

Kram

sara

2009-10-06 @ 11:46:19
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Michaela

Va roligt - speciellt, när jag sett på nära håll, att Pjotter är duktig på sina bakben, när man inte vill det...Var riktigt nervös, när jag tittade på filmsnutten, men det såg ju bara såååååå snyggt ut!!!GRATTTIS!!!Stor kram från ert fan

Michaela

2009-10-06 @ 17:05:06
Postat av: Bosse och Bengt

Jättestort grattis från oss också!!

Helt enkelt skitkul!!



Bosse och Bengt

2009-10-06 @ 19:28:49
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Angelika

Tack kompisar, ni må tro att det känns fantastiskt att få läsa era kommentarer denna gång.

2009-10-06 @ 20:26:45
URL: http://tazza.blogg.se/
Postat av: Carina Wiidh

Här kommer ett grattis till! Du rider mkt bra och Pjotter är inte samma häst! Ni har verkligen blivit fina att titta på! Lycka till i fortsättningen !

2009-10-07 @ 22:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0