Höststorm

Nu har hösten kommit hit. Utanför viner löv och barr förbi med en faslig fart och regnet piskar mot rutorna. Med tanke på att morgondagen ska bli värre enligt metrologerna ser jag inte särskilt fram emot tävlingen jag ska på. Framridningen är utomhus = helt hysterisk häst. Hur jag ska få honom att fokusera i hällregnet är en total gåta men problem är till för att lösas och från att helt säkert vara på det klara med att jag skulle stryka mig tar jag mig nu an denna utmaning.
För att möta denna stress som morgondagen troligtvis kommer att innebära har jag idag bara gjort mysiga saker. Jag sov till 11, åt en låång god frukost i sällskap av Per (som hade ätit åtskilliga timmar tidigare) och sedan gled jag bara runt en stund och funderade över dagens innehåll.
Sedan började jag - skalade 2 kg gråpäron enligt konstens alla regler, kokade dem, lät dem svalna och under tiden kokade jag ingefärslag - mums. När allt var svalt la jag alla päronen i min nyinköpta glasburk och hällde i ingefärslagen. Det blir mums till glass och kaffe när man behöver lite mysfaktor.


 Sedan bakade jag en Key Lime Pie (ni som tittar på Dexter vet vad det är) och jag ser fram emot att smaka av den ikväll när den stått sina 4 timmar i kylskåpet. Jag hoppas den blir lika god som Marias!



Bilderna är lånade från Coop och about-recipes.com

Trevlig helg på er alla


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte komma hem till mig och fixa lite..... låter mumsigt värre. Kram Maria

Ps Du var såååå duktig i går.

2009-10-05 @ 11:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0