Sjukgymnastik

Idag var stora renoveringsdagen, både för mig själv och för Pjotter. Mina nackkotor som stryper cirkulationen till v-armen behövde lite hjälp på traven att lätta upp trycket så jag begav mig till min sjukgymnast för behandling. Det blev stretching manipulation, massage och till sist akupunktur. Wow - jag fick känseln tillbaka i handen och armen, ska tillbaka igen på torsdag. Det ser jag fram emot.
Efter den starten drog jag tillsammans med Tazza vidare till stallet för att göra iordning Pjotter till sin behandling. Helen Theander, Equiterapeft och f.d. distansryttare skulle komma och behandla Pjotter för hans roterade bäcken som blivit värre de sista veckorna.
Helen hittade ingenting i nacken eller i övriga delar, bara i bäckenet - samma problem som han haft sedan han kom till oss. Efter 1 tim behandling med magnettäcke, manipulation, massage och slutligen akupunktur var han redigt trött och kissnödig. Som han njööööt - minst lika mycket som matte - som ser fram emot att sitta upp på sin "nya" häst till tävlingen i helgen.
Ni som har fått akupunktur vet hur otroligt trött man blir av det så nu ska jag gå och lägga mig.


Akupunkturschema från Mingdynastin

Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0