Lokal tävling

Idag bar det av till Sandö på Värmdö för lokal dressyr i LB och LA. Jag var ju jättenervös som vanligt, massor med fjärilar i magen och nerverna utanpå. Kämpade tappert med att hålla en lagom glättig och avspänd fasad... vet inte om jag lyckades.
Pjotter tyckte inte vi skulle åka någonstans och gjorde sitt bästa för att krångla till lastningen, ser ut som en ulv i fårakläder tycker jag på den här bilden - han skulle INTE gå in men ställa upp sig för kameran kunde han minsann.



Urlastningen gick däremot smärtfritt utan fler än ett missöde vilket snabbt rättades till. Tog det ganska lungt då vi fått besked om att domaren dömde 9 i timmen så ingen ko på isen trodde jag.... det visade sig att de tog 11 i timmen och plötsligt blev det bråttom.



För vår del vart beskedet att det var långt till framridningen först till ett stressmoment men sedan insåg jag att detta ju var riktigt bra för han går ju faktiskt som bäst när han får en riktigt lång framskrittning i varierad miljö, han blir liksom mer avspänd då. Det var värre för Per och Lovisa som fick driva på apostlahästarna och säkert blev både dammiga och svettiga av allt promenerande upp och ner till framridningen.





Framridningen på lite dammig utevolt gick riktigt bra med Pers vägledning och vattenförsörjning.



Lillgubben blev riktigt avslappnad och lösgjord. Vi gjorde våra hittills bästa ritter någonsin med 60.69% i LB och 59,21% i LA där vi tyvärr blev uteslutna för att jag fick härdsmälta och red fel 3 gånger!!!!!! Hur kunde jag!!!! När Pjotter var sååååååå fiiiiiiiiiiin. Skit på mig.
Nåja slutet gott - allting gott - jag är supernöjd med dagens båda ritter. Så det så.

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Ser superfin ut! Kul :)

Duktig Angelika.

2009-05-30 @ 23:05:22
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Angelika

Tack

2009-05-31 @ 10:58:05
URL: http://tazza.blogg.se/
Postat av: Michaela

Angelika - stort GRATTIS!!! Ni såg båda finfina ut!! Jätte roligt - synd att jag var tvungen att vara i Finland, hade solklart hejat på er annars...

Kram på er! Michaela

2009-06-01 @ 17:22:28
Postat av: Sara

Tjusigt! roligt att få ser er in action! Jag måste oxå fixa rörliga bilder till min blogg :)

2009-06-04 @ 11:25:39
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Bosse

Jättekul att se! - Även om jag såg ritten live! Jaha då är det bara en "bloggare" kvar med enbart stillbilder då(ha ha)

Bosse

2009-06-04 @ 21:13:31
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0