...och så kom solen fram igen

Ja - lite nyckfullt kan man ju tycka att vädret är i alla fall - liksom det ska vara i April inte i Mars, men tur var väl det för Pjotter och jag fick en fantastisk uteritt runt Hålludden.
Det spratt i kroppen på Pjotter och han kunde inte hålla sig riktigt i skinnet utan jag var som tvungen att ta tjuren vid hornen och jogga honom samlat, mycket samlat och släppa honom i Hålluddsbacken i full galopp - nästan lite Duken takter tror jag.


Pjotter blickar ut över Baggensfjärden


Sol över Baggensfjärdens istäcke


Sista rycket innan den vilda galoppen

Min envetna förkylning gjorde sig påmind igen väl tillbaka till stallet så jag fick verkligen bita ihop för att orka med resten av sysslorna innan hemfärden.
Nu - ska jag koka te, jag ska ha mjölk och honung i - sist men inte minst - en rejäl skvätt stark Rom sedan blir det godnatt.

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Härliga bilder! Hade jag varit häst hade jag också varit på tårna med sådana vyer :)

2009-03-17 @ 22:23:33
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Angelika

längtar ni inte tillbaka... ;)

2009-03-18 @ 10:06:29
URL: http://tazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0