Lugna lördag...

Äntligen en lugn dag. Sovmorgon till 9. Lång frukost framför tidningen som Per och Tazza utan undantag hämtar hem varje lördag morgon. Planering av söndagens agenda och sedan vid 12 bar det iväg till Ica, Granngården och Bygg Ole. Åkte naturligtvis dit på att köpa smaksatta saltstenar till Pjotter på Granngården. De var alldeles nyinkomna och eftersom Pjotter är lite sparsmakad när det gäller salt tänkte jag raskt att detta måste vara något som han kommer att gilla så jag köpte... kanske grisen i säcken men stenen med banansmak slickade han i alla fall betydligt mer på när jag presenterade den än jag någonsin sett honom göra med någon annan saltsten - vi får se.
Mockning, höpåsar och borstning. Idag har jag hoppat för Cissi! Ja - Cissi!
Kul som attan faktiskt - och Pjotter - han var i sitt esse... Som ni kanske kommer ihåg lät jag ju honom vila igår... eller hur...
Hur pigg tror ni att han var på en skala. Jag kan bara säga att det var MYCKET häst att rida idag men kul hade vi och efter 1 timma var han så mjuk som en skummgummiboll och helt fantastisk. Han tycker det här med hoppning är mäkta roligt.

Nu är jag åter vid spisens härd och har avnjutit en fantastisk risotto som Lovisa lagat till. Per bjöd på vin till och sedan kavlade vi upp ärmarna och möblerade om i köket. Så här fint blev det...


...nåja det blev bara ett nytt köksbord... och jag ska ta ner julgardinerna...

och nu återstår bara kvällens hyrfilm då vi i vår familj inte är anhängare av melodifestivalen.

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Men, tittar ni inte på melodifestivalen? Det är ju årets höjdpunkt :)

2009-03-14 @ 23:39:45
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Angelika

näe... ingen är intresserad. Tror inte vi tittat sedan tv-sändningarna havererade när Carola skulle sjunga, det är typ 100 år sedan.

2009-03-15 @ 10:12:05
URL: http://tazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0