Sommarlov

Ja nu är det sommarlov för ungdomarna. Per och jag jobbar på som vanligt med våra sysslor och alla försöker hjälpas åt så mycket som möjligt så även vi vuxna ska få känna oss lite lata mellan varven.
Ridningen (träningen) är på slutspurten och det har blivit mycket träning sista tiden. i tisdags och fredags red jag som sagt för Svante och idag var jag på Anneberg och red för Hanchen. På onsdag blir det träning för Ninni som vanligt. Tack och lov för Ninni!!!
Efter att ha utvecklats stadigt framåt och mer eller mindre lagt alla olater åt sidan kom de hastigt tillbaka under träningen i fredags - suck..... 1/2-timme i vänster varv gjorde inte Pjotter lycklig och de gamla ticksen kom tillbaka som ett brev på posten. Idag var dom borta, ända tills jag fastnade med stigbygeln i ridhusportens gångjärn och drämde till Pjotter med skänkeln i ljumsken på grund därav. Han vart skräckslagen och fick omedelbart spel.
Långsamt och tålmodigt arbetade vi bort det igen.
Tänk att så lite kan få så mycket arbete att bli ogjort! Med lite tur behöver jag inte börja om helt från början med honom. Till er ridhusbyggare - fräs in gångjärnen i sargen så man inte fastnar i dem - det är inte roligt.
Bilder blir det inga idag för jag orkar inte leta efter några, det har ändå bara regnat (skyfall) och stormat och det vill väl ingen se.
Som sagt, snart får hästen lite semester med gräshagar och skogsridning. Lite tid att fundera på allt han lärt sig under våren och förtränga alla dåliga saker som hänt sista dagarna.
Snart kommer solen - hoppas jag.

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Det blir nog ingen hel sarg, utan på bästa western-vis bara brädor :)

2009-06-16 @ 22:44:28
URL: http://bqc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0