Ny hage



Nu ska det betas. Pjotter och Ragge har flytat till en ny lite mindre hage - men med mycket mer gräs. Idag är det så varmt så det blir ingen ridning på dagen och i kväll ska jag bort så då får han vila, men jag tror inte att det gör så mycket. Misstänker starkt att han kommer vara däst som en nybakad maräng när han kommer in idag.
Idag gör vi just inte många knop. Douglas ligger på verandan i skuggan av parasollet och läser, Lovisa sitter inne och ritar, jag har handlat och gjort stallet. Ska ta mig en kaffe på verandan och njuta av vädret en stund också tror jag.
Ikväll bär det av till Erika och övriga familjen får stanna hemma och grilla. Jag tror bestämt att Palle ska komma på besök, kanske kan vi få honom att göra ett lika fantastiskt framträdande som vi såg på BQC:s blogg för inte så länge sedan.... eller kanske inte.



I morse var det som vanligt hundpromenad tillsammans med Eva och Elsa. Idag blev det mycket bad - Eva bidrog med ett frenetiskt pinnkastande och Tazza simmade villigt ut och hämtade - tack för det Eva. Hon var välmotionerad när vi väl kom hem. Det blev till och med så att vi pausade med godisregn för hundarna och kaffe för mattarna hemma hos Eva.


Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Asså ba. Ni kan ju inte hålla på å byta väderstation allt efter som solen flyttar sig - det är faktiskt fusk! :)

2009-06-25 @ 20:58:06
URL: http://bqc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0