Kvällspromenad

Nu när Pjotter går på dagbete har man dagarna för sig själv. Hästarna går ute från 07 till 21 och om vädret fortsätter som det är nu blir stallet det sista man gör på dagen.
De ömma musklerna i Pjotters rumpa börjar nu så sakta återgå till det normala. Efter två massagebehandlingar börjar jag så smått med att tömköra honom och ska nog så göra även i morgon innan jag vågar sitta upp och skritta. Känns inte som att jag orkar med en konvalecentsommar till utan skyndar långsamt med igångsättningen. Kvällen var helt fantastisk och det var helt klart svårt att slita hästen från hagen och mig själv upp ur soffan på stallbacken, Evlinge är som gjort att sitta och njuta vid - i alla fall i solsken. Hästen togs i alla fall ur hagen och min rumpa restes upp ur soffan fast i omvänd ordning och Pjotter selades på för en tur vid tömmen.
4 km rask promenad på nya vägar gjorde att när jag kom hem 21.30 somnade ovaggad efter mjölk, macka och dusch.



Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Ser härligt ut :)

2009-06-23 @ 11:41:27
URL: http://bqc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0