Skogens guld

Nu är så äntligen svampsäsongen i full gång. Kunde på morgonpromenaden plocka en hel "bajspåse" full med kantareller och fler än jag plockade står fortfarande kvar på tillväxt.
Det verkar sannerligen som det kommer bli ett synnerligen gott kantarellår i år - mums.

     

Tänkte sedan att efter den fantastiska svampmackan ska jag åka till Gustavsberg och rida i ridhuset men icke sa nicke. Jag glömde låskistan till trailerdörren hemma så det fick bli träning i regnet istället. Kanske inte riktigt vad jag tänkt mig men slutresultatet blev ändå ganska bra.

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Mums! Imorgon kommer Åse, vår kovakt, som älskar att plocka kantareller. Hon lovade att ta med sig en binge till oss :)



2009-07-09 @ 22:43:10
URL: http://bqc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0