Räddande ängel

Visst finns det änglar. Bengt är en av dom och han kom till min undsättning idag. (eller ska jag säga Pjotters) Den här dagen var en sån dag då man inte skulle protesterat om någon bara raderade bort hästen och de inre synerna om konvalecent, klinikbesök, hältor - you name it.
Någon vänlig själ hade hittat 1 av de försvunna skorna och hängt den på grimhängaren utanför hagen. Inne i stallet hittade jag en låda full av gamla avlagda skor i varierande storlekar och tanken föddes att kanske kanske skulle det gå att få till något av detta.
Jag som alltid har sånt flyt (ironiskt) stod naturligtvis ensam hemma eftersom Per just för dagen åkt till Presstorp - japp! Den enda jag visste som kunde hjälpa mig var Bengt som jag tidigare talat med, då ovetande om att en sko skulle komma till rätta. Men kunde jag verkligen ringa honom. Stackars Bengt som rest hela dagen och var trött och hungrig kommer till Evlinge, bockar och riktar och slår på Pjotter 2 skor. Visst är det så man kan bli religiös. Jag känner mig verkligen lyckligt lottad att ha en sån vän.

Bamse kram till dig Bengt!

Kommentarer
Postat av: Bosse

Tack snälla Angelica that`s what friends are fore.

Bengt

2009-07-12 @ 20:50:16
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0