Latmask?

Idag kände jag mig rastlös och sugen på att göra något annat för omväxlings skull. Jag samlade ihop barnen och hunden, packade in oss i bilen och styrde kosan mot kungliga Djurgården.

     
Härligt promenadväder, lagom varmt och lite blåsigt så där bra som man vill att det ska vara. Vi gick runt hela Gärdet och Tazza fick träffa några nya vänner av alla möjliga och omöjliga slag, gamla som unga och ohängda. Vandrade vidare till Thessinparken för att fika på Himmelska Hundar som tyvärr var stängt för dagen så det fick bli en bamseglass på Stockholms Glasshus på Vallhallavägen istället - fy vad det var synd om oss - buhu.

Sedan gick färden hemåt i sommarstockholms köer och under resans gång ringde Maria och var sugen på en lunch - ja varför inte! Lämnade av barn och hund hemma, rensade lite svamp som Eva och Jonas skänkt mig och som jag i skrivandes stund ätit till middag - buuurp - satte mig i bilen igen och for mot Fågelbro.
Köpte lunchlådor i Thaikiosken vid Ingarö Kyrka och satte högsta fart till mitt lunchsällskap.
Under lunchen drog värsta ovädret in och det regnade bokstavligt talat på tvären periodvis, det var skönt att sitta inne då faktiskt.
Vidare hemåt, tog in hästen på vägen för lite vila, vidare hem och lagade middag till familjen - puh. Nu ska jag tillbaka och rida... det regnar inte längre i alla fall.

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Bosse

Vi måste ha missat varandra precis! Jag handlade också Thaimat vid Ingarö Kyrka(vid ett-tiden)!!

Bosse

2009-07-21 @ 22:42:52
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0