Ut ur svampskogen

Nu har ni allt undrat vart jag tagit vägen! Som sagt, idag kom jag ut ur svampskogen tillsammans med några tappra överlevare som levat väl fördolda för omvärlden under löven som ramlat. Eftersom mängden inte är av det överdrivet stora slaget får de - efter att ha torkat upp - sälla sig till de övriga i "torrisarna" i min svampburk.


Trattkantarellerna rensade och upplagda prydligt på fat

I övrigt kan sägas i korthet att träningarna med hästen har varit fantastiska, morgonpromenaderna med hunden likaså. Vi har firat Pers födelsedag och varit på Globen. Trista små olyckor med trasiga lårbensmuskler till följd har också inträffat och i går var första dagen utan krycka. Rumpan värker och benet likaså, likafullt prövade jag att sitta upp igår vilket inte var det absolut lättaste jag gjort. Bedriften att få vänster ben över hästen var en prövning, att sitta grensle med utsträckt ben var heller inte det bästa, men idag går det säkert bättre. Hästen undrade vad jag hade för mig och ville inte allt gå som jag ville, tro det med bara en skänkel. Nä idag ska jag bara skritta ut och inte ha någon annan ambition än att ta mig upp, sitta kvar utan att det för ont och sedan åla mig av igen.

Här kommer lite bilder från veckorna som gått.

Morgonens strandbild från Lilla Sand


23 november på Stora Sand


23 november i Kärringviken


26 november i Kärringviken



Kramiz på er :)

Kommentarer
Postat av: Bosse & Bengt

Kramis själv och välkommen tillbaka!



Krya på dig!!!

2009-12-01 @ 17:31:10
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Sara

Ääääntligen!

She is back :)

2009-12-01 @ 22:17:19
URL: http://www.bjorndalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0