Packar ihop och åker hem

Ja nu är det som sagt dax att styra kosan hemåt igen. Idag regnar det och är inte alls så där mysigt som det var igår när solen sken, barnen badade och vi åkte till Palle o Sara för att ha en trevlig kväll tillsammans.
Gårdagskvällen som sagt var otroligt trevlig med massor av roliga samtal och god mat.

Vi började den sena eftermiddagen med en rundvandring och uppdatering av vad som hänt sedan vi var nere sist och mycket hade hänt. Ridhuset var nästan färdigt - oh vad härligt det måste vara att kunna rida under tak. Stallet hade blivit fantastiskt! Ljust och luftigt, svalt och skönt - lopp och flugfritt!!! Super för hästar och människor.
Sara och jag tog in hästarna, fodrade dom och gick sedan in för att påbörja middagen. Palle o Per vet jag inte riktigt vad dom gjorde men det var säkert något tekniskt...


Nåväl alla högg in och gjorde sina sysslor, hackade lök, skar tomater, hyvlade vitkål o morötter. Per ugnstekte potatis och Palle stekte färs.


Middagen var fantastisk, så där god och trevlig som det blir när man är med i goda vänners lag. Per körde, jag fick dricka vin till maten. Hundarna busade, bet Per i fötterna, mig i byxbenen och när vi satt till bords fick jag nog den omsorgsfullaste tvätten av mina fötter på länge av Emil. Hundarna fick grissvansar av mig. Framåt tidiga nattkröken drog vi oss hemåt till Arkelstorp, önskade Sara lycka till inför tävlingarna och god natt.



Tack Palle och Sara för en riktigt trevlig eftermiddag och kväll :)

Nu ska vi straxt äta tidig middag, packa bilen och styra kosan norrut med första anhallt i Presstorp där det ska bli barnkalas i morgon - huh - då min guddotter Wilma fyller 5 år.


En kaffe innan vi for blev det också.

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för att ni kom! Men Angelika du måste ha något fel på kameran - jag ser ju inte riktigt klok ut!!



/Bristande självinsikt månne?

2009-08-15 @ 23:01:04
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Angelika

nä... mobilen är nog inte riktigt rättvis

2009-08-16 @ 11:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0