Länge sedan

Mycket har hänt sedan sist. Hemkommen från Skåne packade jag om och åkte tillsammans med Anna och Maria till Magda i Skummeslövsstrand utanför Laholm över helgen. Om vi hade roligt - ja det hade vi. Massor av skratt så man kiknade, massor av god mat - tack Magnus o Magda - och härliga sängar när kroppen blev trött. Det var riktigt roligt att träffa Magda igen men framför allt att få komma till hennes och Magnus gård och hälsa på.
Innan vi åkte hem for vi åt motsatt håll till Kyra K's outlet i Flyinge - om vi handlade..... mmm!


Den gamla bokskogen på Hallandsåsen är fantastisk





Utsikten är inte heller så illa

     
Middag hemma och promenad på Hallandsåsen

   
Lunch på väg hem vid Söderåsens naturreservat

Väl hemma igen blev det hovslagaren med tappsko, Per hade under helgen med nöd och näppe lyckats att hålla skon kvar på plats men till slut gick det inte längre. Extra kul vart det denna gången då även Pjotters gamla kompis Cassini var på besök - även han med tappsko.




Träningen har kommit igång nu inför höstens tävlingar och det känns i kroppen att man inte riktigt tagit ridningen på allvar under sommaren, träningsvärken infann sig idag efter torsdagens träning med råge, aj aj. För att träna bort den har jag sysselsatt mig med att putsa fönster, vi har ju drygt 48 fönster och igår och idag betade vi tillsammans, Per och jag, av drygt 20. Känns i armarna vill jag lova men fint blir det.

Ska försöka komma igång igen och skriva lite mer eller kanske lite mindre och oftare men det känns som att nu när skolorna börjat igen går livet sin gilla gång och inte mycket händer egentligen så vad ska man då skriva om. Jag siktar nu i alla fall på nästa tävling på Färingsö den 5 september - undrans hur det ska gå.

Kramiz


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kommer att gå super bra. Ja nu är sommaren lite till ända. Kul hade vi, vin, mat, mysigt väder och blablabla. Men hösten kommer att bjuda på underbar träning, tävlingar mm. Så det kommer att bli skoj det med.

2009-08-28 @ 21:04:52
Postat av: Bosse

Ja, det verkade jättetrevligt - och trevligt blir det helt klart på tävlingarna nästa helg!!

2009-08-28 @ 21:09:59
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0