Träning och veterinärbesök

Ja i måndags var det träning för Rui den portugisiske beridaren nere på Anneberg. Tyckte nog till att börja med att träningen inte gav så mycket som jag hoppats på - inte förrän i onsdags då poletten trillade ner. Jag har fått helt andra verktyg att jobba med nu och det går än så länge riktigt bra. Vi får se idag om det håller i sig.




Kvalitén på bilderna är väl inte de bästa - de är klippta ur videofilmen. När jag lärt mig lägga ut film får ni titta på sånt också.

Igår fick jag åka med Tazza till veterinären. För ca 14 dagar sedan fick hon in en sticka i tassen som började vara sig. Jag gjorde som jag gör med hästen, ut med varet och vad jag trodde var hela stickan, jag tvättade rent och smörjde på penicilinsalva. Sist men inte minst la jag ett spritomslag för att fixa det sista. Det trodde jag i nästan två veckor... tills det plötsligt började torna upp sig en bula mellan trampdynorna som tillslut blev ganska stor. ringde och bokade tid hos veterinären då jag upptäckte bulan och fick tid som igår. Så var det, allt hade inte kommit ut av stickan utan hade legat kvar och blivit infekterat fickan som bildats under tiden gick in under trampdynan så det var narkos, sprätta upp, spola och lägga drenage. Nu ska hon gå så hela helgen innan vi får ta bort det på måndag. Under 8 dagar framöver får hon antibiotika, smärtlindrande och inflamatoriskt men än så länge slinker allt ner med lite rökt skinka - tack och lov.


Lätt drogad Tazza pustar ut efter veterinärbesöket.


Stackars lilla tassen.

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hörde nyss från Maria Ringh att du anmält dig till K1/Ryttis-tävlingarna! Kul för dig....



:D

Bosse och Bengt

2009-04-26 @ 21:50:52
Postat av: Michaela

Hej du din skurk!

Inte har du sagt till mig att du har en egen blogg!!!?

Var i vart fall roligt att hitta den (via BQC:s).



Nu ska jag "tracka" dig med kommentarer - då jag får tid...(=tar mig tid).



Kraaaaaaaam från din gamla medryttare (gamla - tja, men f.d. i varje fall...)

Michaela

2009-04-30 @ 08:25:14
Postat av: Angelika

försökte hålla det hemligt så långt som möjligt :-)

2009-04-30 @ 12:32:26
URL: http://tazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0