Hej vår

Ännu en dag närmare sommaren. För ovanlighetens skull mötte vi Texas på morgonpromenaden. Texar är en supergullig Borderterrier som första gången han mötte Tazza jagade henne på flykten med sin outsinliga energi. Nu ca 1 år senare har han lugnat sig något och bådas energinivå ligger ganska jämt så dom har superkul med varandra, även idag fick jag hem en välmotionerad hund. (läs igår)

 
Texas och Tazza busar

Idag har jag hälsat våren välkommen på verandan. Efter en lång sovmorgon åkte jag hem till mamma och pappa som numer behöver lite mer hjälp än vanligt. Efter det att mamma bröt handleden har hon inte kunnat fixa och dona hemma som hon vill så jag åkte över och fixade mangling av lakan och strykning av skjortor. Med utsikt över Gustavsbergs stall satt vi sedan och tog en fika på balkongen i solen.
Efter kaffet åkte jag hem och fixade till den där goda middagen med grillad kyckling och frukt ni vet - ni som har smakat. Dukade upp med champagne till, röd ros och levande ljus. När maten var kirrad och bordet dukat satte jag mig på verandan för att invänta Per som var i stallet. Med mig hade jag en spritzit GT - underbart. Solen värmde och min överaskning till Per som helt glömt bort vilken dag det är idag var fullbordat så jag kunde bara sitta och njuta - och vänta.
Fantastiskt - Per kom - vi satte oss till bords - och han blev VÄLDIGT överaskad. Champagnen har jag brevid mig nu när jag skriver - den som är kvar.
Vi firar 17-årig bröllopsdag idag.


Skål och välkommen våren

Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis! :)



Gott med kyckling/frukt-rätten. Det var länge sedan, ska tipsa kocken här hemma tror jag :)



Min mormor har också brutit handleden för någon dag sedan. Hon snavade på mattan. Det är inte lätt att vara 89 år...



Kram

2009-04-18 @ 20:44:25
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Angelika

nä det är det inte, min mor är 84 och firar 60-årig bröllopsdag i år... man får ligga i för att komma ikapp

2009-04-18 @ 21:01:28
URL: http://tazza.blogg.se/
Postat av: Bosse

Grattis! och lite lustigt! vi har nämligen också 17-års jubileum i år!!

Nej - vi har inte smakat den där fruktkyckligen ännu.? Vi kanske kan få receptet!

;)



kram Bosse

2009-04-19 @ 03:38:13
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Angelika

ännu bättre... ni får komma hit och äta

2009-04-19 @ 10:10:34
URL: http://tazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0