Mysdag

Åh idag fick jag sovmorgon till 9. Skööönt tycker jag och dessutom var det finfint väder ute så det blev kaffe på verandan.
I all hast kom jag på den geniala idén att rasta både hunden och hästen på samma gång genom att ta dem bägge med på samma promenad, Per hängde på och vi styrde kosan till stallet. Höpåsar och mockning gick i en rasande fart eftersom vi var två och sedan klädde vi av Pjotter naken och spatserade iväg i vårsolen.


Vi gick genom 1:a dagbeteshagen och konstaterade att det var nog lite för klafsigt för vår smak att promenera så vi gick bara upp till lilla hagen mittemot Ekhagen där vi helt resolut släppte Pjotter för lite "vårrus". Hej å hå vad det gick undan, att sedan Luna och Mickis kom ridandes förbi och sedan ett helt koppel av islänningar gjorde inte saken lugnare. Jädrar i min låda vad han sprang, ömsom djupsnö, ömsom vatten och däremellan lite barmark. Kändes skönt att titta på hur han njöt av att få sträcka ut efter en vinter i lilla fyrkanten.
När väl hästen och hunden var färdigrastade åkte vi vidare ut för att hälsa på vår gamla vän Maud Beskow som numera driver ett av Värmdös bättre hund- och kattpensionat för att se om Tazza möjligtvis skulle kunna tänka sig en liten vistelse där i sommar under vår utlandsresa.
Besöket var trevligt inte bara för att det var längesedan vi träffade Maud utan också för att hennes pensionat höll hög klass och hundarna där verkade trivas förträffligt. Under tiden som vi fikade och skvallrade lite fick Tazza bekanta sig med Mauds egen Bessie och 4 andra av hennes mer eller mindre frekventa gäster. Allt förlöpte förvånansvärt bra - med hundarna alltså så vi får nog åka hem och tänka till ordentligt för vi förbokade den sista lediga platsen på panget under sommarperioden.

Nu är det kväller och jag tänker slappa i soffan och samla krafter inför morgondagen då jag tänkte byta från vinter- till sommardäck på bilen.

PS. Tror vi hittat en kandidat som kan konkurrera om platsen som mästare i att sitta med utställda tassar - jag tror Emil leder fn. DS



Kramiz

Kommentarer
Postat av: Sara P

Japp. Emil leder :)



2010-04-02 @ 19:07:37
URL: http://www.bjorndalen.se
Postat av: Zandra

ååh där skulle jag vilja släppa Reño hur hittar man dit? =D

2010-04-03 @ 09:44:49
URL: http://zandrai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0